Vincent Sieben – Marketing

Vincent zw2Vincent Sieben (1983) is sinds september 2015 Senior Marketing Manager bij Philips (Healthcare – Global Customer Services). In deze rol is hij verantwoordelijk voor optimaliseren van de marketing effectiviteit door middel van wereldwijde marketing campagnes. Zijn expertise ligt op het gebied van het inzichtelijk maken van marketing effectiviteit en het optimaal bereiken van beslissers bij (potentiële) klanten. Vincent heeft een Master in Marketing Management (Tilburg University) en startte na zijn afstuderen in 2007 bij Grontmij. Zijn eerste rol bij Grontmij was Sales Consultant, verantwoordelijk voor de verkoop van software oplossingen voor overheden. Marketing was op dat moment nog geen ‘functie’ binnen Grontmij. Vanuit de Sales functie heeft Vincent de marketingfunctie voor Grontmij opgezet. In 2014 was hij een van de drie projectmanagers, die verantwoordelijk zijn voor de uitrol van het Client First programma binnen alle landen waar Grontmij actief is. De focus lag op het ondersteunen van collega’s en (commercieel) management in hun dagelijks werk met klanten, zodat Grontmij nog meer uitstekende klantervaringen gaat leveren! Het Client First project maakte het mogelijk om in maart 2015 de Dutch Marketing Talent of the Year Award te winnen. De jury was duidelijk: “Vincent was voor ons meteen één van de koplopers. Niet alleen omdat hij een erg goede case heeft ingeleverd, maar ook door zijn – nu al – aanzienlijke inzet voor het marketingvak. Naast zijn werkzaamheden weet Sieben tijd te maken voor het voorzitterschap van de NIMA Young Professionals, wat hem het totaalplaatje geeft van de absolute winnaar.” Meer informatie over deze prijs vind je hier: http://www.adformatie.nl/nieuws/vincent-sieben-uitgeroepen-tot-dutch-marketing-talent-2015 Van 2010 t/m 2012 was Vincent vice-voorzitter van jongNLingenieurs en in 2014 en 2015 was hij voorzitter van NIMA Young Professionals.