Rijkswaterstaat organiseert jaarlijks een marktdag waarmee buiten de projectcontext het gesprek met opdrachtnemers wordt aangegaan.  Dit jaar was de marktdag op 3 april.  Het thema was: ‘een inspirerende leefomgeving maken we samen’.

fotorws1fotorws3fotorws2

Het werd een dag gericht op samenwerking, kennisdeling en verbinding. Jonge Geesten was gevraagd om deze dag twee sessies vorm te geven en in te vullen.  Deze sessies waren:

Cocreatie maakt organisaties wijzer

JG_Logo_DEF

Tijdens deze korte workshop ervaart de deelnemer hoe cocreatie een idee tot daadwerkelijke actie kan brengen. Hoe een project start-up kan leiden tot een succesvol project.  Door aan het werk te gaan met een vraag die bij binnenkomst door Rijkswaterstaat is gesteld ervaren de deelnemers de kracht van cocreatie. Gegarandeerd een pro-actieve introductie die in vogelvlucht laat zien hoe cocreatie succesvol kan worden ingezet.

rwsfoto 2rwsfoto 3rws3fotoRWS

De kracht van samenwerkende generaties in organisaties

GWlogo_horizontaal

In deze workshop wordt ingegaan op de verschillen per generatie met als doel met de deelnemers de Dialoog aan te gaan over de overeenkomsten. Welke kwaliteiten kunnen van elkaar benut worden. Een leerzame sessie dat inzicht verschaft over hoe de verschillende generaties in organisaties leren, denken en in cocreatie kunnen samenwerken.

GeneratieWijzer is een start-up van Maurice van Rooijen founder Jonge Geesten en Roel van der Vossen voorzitter van De NieuwBouw

Lees hier het Cobouw opiniestuk ‘Per generatie wijzer door samenwerken’

rws5rws4rws2rws4

Dit Jonge geesten initiatief werd vormgegeven door:

Maurice van Rooijen | Roel van der Vossen

Voor dit initiatief heeft Jonge Geesten samengewerkt met:

Frans Scheepens

 

fotografie: Rebke Klokke