Het Co-creatie Kompas is ontwikkeld om het continuïteit van het co-creatie proces inzichtelijk te krijgen.  Daarmee is het meer dan alleen een tool en heeft tot doel de verschillende generaties en expertisen in projecten en organisaties beter samen te laten werken door de verschillende kwaliteiten en zienswijzen duurzaam inzichtelijk maken. Het Co-creatie Kompas ontsluit op actieve wijze kennis, actualiteiten en trends en geeft richting aan de meest optimale samenstelling om in co-creatie (complexe) vraagstukken op te lossen.  Het creëert een klimaat waar bijvoorbeeld een generatie Z een babyboomer kan helpen met de nieuwe technologieën.  Waar een organisatie die start-up kan vinden die ze nodig hebben om zelf door te kunnen groeien. Waar de zojuist afgestudeerde generatie Y  een traineeship kan worden aangeboden.

Het Co-creatie Kompas kent drie fasen:

fase 1
Identificatie van de aanwezige generaties, expertises en processen. Daarna bepalen van het onderwerp waarop men wil gaan samenwerken. Inventarisatie van welke beschikbaarheid nodig is, hoeveel geld daarvoor nodig is en welke energie men eraan denkt te kunnen geven. In deze fase worden persoonlijke verwachtingen uitgesproken en gezamenlijke doelen en beelden daarover onderzocht, afgesproken en vastgelegd.

fase 2
Het inzichtelijk en bewust maken van de verschillende onderscheidende kwaliteiten. Hierbij wordt met respect gekeken naar wat was en met compassie naar wie gaan komen.  Er wordt gekeken naar de samenstelling, de beschikbaarheid van informatie en kennis en wat er nog zou moeten worden toegevoegd.

fase 3
Het uitwerken van het idee tot een prototype waarvan men overtuigt is dat deze een aanvulling is voor het de organisatie of project. In fase 3 zal de ontwikkelde kennis worden gedeeld in het project of organisatie

Het Co-creatie Kompas geeft inzicht en nieuwe inspiratie om op een actieve manier de verschillende generaties, expertises en organisaties effectief met elkaar te verbinden en samen te laten werken.

Jonge Geesten® is in 2009 door Maurice van Rooijen opgericht en staat sinds 19-11-2013 geregistreerd als JG Jonge Geesten®  bij het Benelux-Bureau voor Intellectuele Eigendom (BBIE)